Medewerker Ondersteuning APV, Vergunningen en Bijzondere Wetten (24 uur)

24 uur per week,
max. € 4.015,-
(Schaal 07)

Samenvatting

Ben jij ambitieus, houd je van uitdagingen en pak je graag dingen aan?

Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en dynamische omgeving. Je werkt voor inwoners van drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze-Rijen. Fijn en veilig wonen en werken willen we allemaal. Jij draagt bij aan de kwaliteit van onze dienstverlening, met een specifieke focus op APV-vergunningverlening. Solliciteer nu en draag bij aan een veilige en leefbare omgeving!

ABG Organisatie

Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving. Je doet het voor de bewoners van niet minder dan drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Het werken voor drie gemeenten biedt veel kansen én uitdagingen. Iedereen die je nodig hebt is bereikbaar en benaderbaar en dat verwachten we ook van jou. Binnen de ABG-organisatie nodigen we je uit om mee te denken, je verantwoordelijkheid te nemen en af en toe een tikkeltje eigenwijs te zijn.

ABG-gemeenten. Helemaal jouw werk!

Als medewerker APV, Vergunningen en Bijzondere Wetten ben jij verantwoordelijk voor een  deel van de evenementen- en vergunningenafhandeling binnen de drie gemeenten. Je zorgt ervoor dat aanvragen en meldingen correct en tijdig worden behandeld en stemt dit af met collega’s, organisatoren en partners. Je ondersteunt de evenementenregisseurs en BIBOB coördinator bij uiteenlopende taken en draagt bij aan de organisatie van voorlichtingsavonden en vergaderingen met ketenpartners. Het is een veelzijdige functie waarbij overzicht, prioriteiten stellen, organiserend vermogen en samenwerken essentieel zijn.

Dit is wat je gaat doen:
  • Vergunningen behandelen: Je behandelt aanvragen en meldingen op het gebied van de APV (Algemene Plaatselijke Verordening), zoals kleine evenementen, ontheffingen, verklaringen van geen bezwaar, incidentele festiviteiten, aanvragen voor wijziging sluitingstijden en collectevergunningen.

  • Afstemmen: Je stemt af met collega’s van andere afdelingen, organisatoren van evenementen en kijkt samen naar mogelijkheden binnen het lokale beleidskader.

  • Ondersteuning: Je ondersteunt de twee evenementenregisseurs en BIBOB-coördinator bij uiteenlopende taken, zoals het (mee) organiseren van voorlichtingsavonden, vergaderingen met ketenpartners en diverse administratieve werkzaamheden.

  • Samenwerken: Je werkt actief samen met collega’s en draagt bij aan de ontwikkeling van het team en je eigen vakinhoudelijke kennis.

  • Spin in het web: Je bent oplossingsgericht, doortastend en communicatief sterk, waarbij je overzicht houdt en prioriteiten stelt in een veelzijdige functie.

Dit is wat je meebrengt

Als medewerker ondersteuning APV, Vergunningen en Bijzondere Wetten ben jij het visitekaartje van onze organisatie op het gebied van evenementen, vergunningen en regelgeving. Je hebt overzicht, kunt goed prioriteiten stellen en weet op een dienstverlenende manier de juiste ondersteuning te bieden aan collega’s, organisatoren en inwoners. Je bent communicatief vaardig, doortastend bij moeilijke situaties en flexibel inzetbaar. Samenwerking en het delen van kennis binnen het team vinden we belangrijk, en jij voelt je daar helemaal in thuis. Je komt terecht in een klein en hecht team. Samenwerking en onderling vertrouwen staan centraal!

Daarnaast vinden we het fijn als je:
  • beschikt over minimaal mbo+ werk- en denkniveau;

  • enige kennis hebt van APV, vergunningen en bijzondere wetten (pré, geen must);

  • goed kunt communiceren met verschillende doelgroepen;

  • een dienstverlenende en flexibele instelling hebt;

  • doortastend bent bij lastige situaties of conflicten.

Waarom werken bij ABG-Gemeenten?

Omdat het een unieke organisatie is. Wij ondersteunen drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze-Rijen. Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij dat onze producten en diensten aansluiten bij de behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen.

Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving. Je werkt veel samen met andere afdelingen in een platte en informele organisatie die volop in ontwikkeling is. Iedereen die je nodig hebt, is bereikbaar en benaderbaar.

Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid, daarom vragen we van iedere collega een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Ook leg je een ambtseed of belofte af als je bij ons in dienst bent.

Is dit helemaal jouw werk?

Fijn! Afhankelijk van je opleiding en ervaring bieden wij jou een salaris van maximaal €4015,- per maand bij een fulltime dienstverband (schaal 7). De vacature staat vacant voor 24 uur.

Daarnaast ontvang je een individueel keuzebudget van 20,45% van je salaris. Hiermee kun je sparen, extra verlof kopen of laten uitbetalen op een moment dat jou uitkomt.

Je krijgt in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor één jaar. Als we allebei tevreden zijn, zetten we die graag om in een vast dienstverband.

Wat mag je nog meer verwachten?
  • Elke maandag vers fruit op onze locaties;

  • Een laptop en telefoon om mee te werken;

  • Een uitgebreid pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden (fietsleaseregeling, sportkorting, gezond eten);

  • Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden;

  • Mogelijkheid tot thuiswerken; Maandag en woensdag wordt er veelal op kantoor gewerkt.

  • Ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling;

  • Een solide pensioenregeling via het ABP;

  • Een actieve personeelsvereniging;

  • En natuurlijk: veel fijne collega’s!

Dit wordt helemaal jouw afdeling!

Je komt terecht op een afdeling waar veiligheid hoog in het vaandel staat en collega’s gedreven zijn om de drie gemeenten en hun inwoners zo goed mogelijk van dienst te zijn. De afdeling Veiligheid en Vergunningen bestaat uit meer dan 45 collega’s. Ongeveer 30 collega’s vallen onder jouw cluster: Veiligheid, Toezicht en Handhaving.

Het is een typisch Brabantse afdeling waarin collega’s elkaar makkelijk vinden en betrekken. Iedereen voelt zich verantwoordelijk voor resultaten en collega’s zijn behulpzaam en toegankelijk.

Wacht niet te lang!

We nodigen je van harte uit om jouw cv en motivatiebrief onderaan deze pagina achter te laten. Wacht niet te lang, de vacature sluit op 18 januari.

Datum sollicitatiegesprekken

Zet onderstaande data alvast vast in je agenda. Mochten wij je uitnodigen voor een gesprek dan zullen we je voor een van de onderstaande data uitnodigen.

Sollicitatiegesprek 1: 28-01-2026
Sollicitatiegesprek 2: nader te bepalen

Heb je nog vragen?

Wil je meer weten of heb je vragen over de functie? Bel gerust met Jasmijn Goedhart, Teamleider Veiligheid en handhaving. Het telefoonnummer is 0612852472 of stuur een mail naar jasmijngoedhart@abg.nl.

Wil je meer informatie over het sollicitatieproces? Bel dan met onze HR-adviseur, Verena Kurtyka. Het telefoonnummer is 06 18764668 of stuur een mail naar verenakurtyka@abg.nl.

Delen? Graag!

Is dit toch niet jouw nieuwe job? Maar ken je iemand bij wie deze vacature op het lijf geschreven is?
Doe ons en die persoon dan een enorm plezier en deel deze vacature. Alvast bedankt!

Meer vacatures

Beleidsadviseur Jeugd (32 uur)

32 uur per week,
max. €5.554,-
Ben jij een verbindende en ambitieuze professional met hart voor jeugd? Wil jij lokaal jeugdbeleid vormgeven dat preventief werkt en collectief impact maakt?

Bij de ABG-organisatie werk je betekenisvol in een kleurrijke, inspirerende en dynamische omgeving. Je werkt voor en met inwoners van drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze-Rijen.
Als Beleidsadviseur Jeugd ligt jouw focus op lokaal jeugdbeleid. Jij bent het aanspreekpunt voor lokale initiatieven, versterkt netwerken en draagt bij aan de Sociale Basis waarin inwoners naar elkaar om kijken en elkaar helpen. Samen zorgen we voor een gezonde en veilige ontwikkeling van onze jeugd.

WMO consulent (32 uur)

32 uur per week,
max. 4.442,67
Als Wmo-consulent bij de ABG-gemeenten (Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen) ondersteun je inwoners bij vragen rondom zelfredzaamheid en participatie. Je voert gesprekken aan huis, onderzoekt de hulpvraag, bekijkt wat het netwerk kan betekenen en komt tot passende oplossingen. Van vraagverheldering tot beschikking en nazorg: jij regisseert het hele proces en werkt daarbij nauw samen met collega’s en ketenpartners. Met jouw empathie, analytisch vermogen en daadkracht zorg je voor maatwerk en help je inwoners écht verder binnen een informele en betrokken organisatie.

Krijg jij energie van betekenisvol werk? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Toezichthouder (36 uur)

36 uur per week,
max. €5554,-
Als Toezichthouder draag je bij aan een veilige en zorgvuldige leefomgeving. Je bent zichtbaar in het veld, houd toezicht op bouwprojecten en zorgt dat alles volgens de regels verloopt. Je schakelt met inwoners, bedrijven en externe partners en weet professioneel te handelen bij weerstand of overtredingen. Bij de ABG-organisatie werk je in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving, voor niet één, maar drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen.

Ben jij iemand die verantwoordelijkheid neemt, stevig in je schoenen staat en graag bijdraagt aan een veilige leefomgeving?

Programmamanager Duurzaamheid (36 uur)

36 uur per week,
max. € 6.716
Als programmamanager Duurzaamheid ben jij dé spil in de integrale aansturing van het duurzaamheidsprogramma. Jij zorgt ervoor dat de verschillende initiatieven en projecten binnen het programma effectief samenwerken, en bewaakt de voortgang, kwaliteit en budgetbewaking. Je hebt een adviserende rol richting bestuur en management, en vertegenwoordigt de gemeenten in belangrijke regionale en maatschappelijke samenwerkingsverbanden.

Met jouw strategische blik zorg je voor de verbinding tussen verschillende beleidsvelden, geef je inhoudelijke leiding aan een team van professionals en draag je bij aan de verduurzaming van de regio op diverse gebieden zoals energie, klimaatadaptatie en circulaire economie.

Wil jij impact maken op de duurzaamheidsagenda van drie gemeenten, samen met een betrokken team van specialisten? Lees dan snel verder

Programmamanager Wonen (36 uur)

36 uur per week,
max. 7.163
Als programmamanager Wonen ben jij de drijvende kracht achter het realiseren van de woonopgaven binnen de regio. Jij zorgt ervoor dat het programma Wonen niet alleen wordt uitgevoerd, maar ook bestendigd wordt in jaarlijkse uitvoeringsprogramma’s. Je stuurt het Wonen-team aan, werkt procesmatig en domein-overstijgend en fungeert als het eerste aanspreekpunt, zowel intern als extern. Je vertegenwoordigt de gemeenten in regionale overleggen en zorgt dat de woningopgave op lokaal en regionaal niveau met daadkracht wordt gerealiseerd.
Met jouw strategische blik weet je verbinding te maken tussen verschillende domeinen, en ben je in staat om zowel beleidsmatig als praktisch te werken aan een toekomstbestendig woonbeleid.

Wil jij het verschil maken in de woningmarkt, werken aan de woonopgave van de toekomst en een actieve bijdrage leveren aan de regio? Lees dan snel verder!

Teamleider (36 uur)

36 uur per week,
max. € 7.163,-
De ABG-organisatie is in beweging. Naast de reguliere aansturing staan er de komende periode grote projecten gepland zoals de nieuwe huisvesting en het verder versterken van ons talentmanagement. Binnen deze dynamiek zoeken we een teamleider die zorgt dat de teams HR, Algemene Juridische Zaken (AJZ) en Bestuurs- en Directieadvisering (BDA) goed verbonden blijven met elkaar, met de organisatie en met wat er speelt. 

Ben jij een verbindende en resultaatgerichte leider die staat voor zijn mensen en wil jij je inzetten voor een toekomstgerichte en betrouwbare overheid? Dan zijn wij op zoek naar jou!