Coördinator Buitendienst

36 uur per week,
max. €4.464
(Schaal 08)

Samenvatting

Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving. Je doet het voor de bewoners van niet minder dan drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. En jouw nieuwe baan staat helemaal in hun dienst. Wij zoeken namelijk een coördinator buitendienst die zorgt voor een mooie leefomgeving. En dat is een belangrijke opgave! Eén ding is zeker: geen werkdag is hetzelfde.

ABG Organisatie

Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving. Je doet het voor de bewoners van niet minder dan drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Het werken voor drie gemeenten biedt veel kansen én uitdagingen. Iedereen die je nodig hebt is bereikbaar en benaderbaar en dat verwachten we ook van jou. Binnen de ABG-organisatie nodigen we je uit om mee te denken, je verantwoordelijkheid te nemen en af en toe een tikkeltje eigenwijs te zijn.

ABG-gemeenten. Helemaal jouw werk!

Als coördinator ben jij het aanspreekpunt voor je team én voor inwoners. Je zorgt voor een nette, veilige en goed onderhouden leefomgeving. Je werkt nauw samen met collega’s van de Buitendienst en andere gemeentelijke diensten. Binnen de ABG-organisatie krijg je de ruimte om mee te denken, verantwoordelijkheid te nemen en af en toe een tikkeltje eigenwijs te zijn.

Dit is wat je gaat doen:
  • Leidinggeven en begeleiden: Je coördineert de dagelijkse werkzaamheden, verdeelt taken en begeleidt medewerkers in hun werk. Je bent vraagbaak en klankbord voor het team.
  • Kwaliteit en uitvoering bewaken: Je bewaakt de voortgang, kwaliteit en kwantiteit van het werk en geeft instructies over het onderhoud van de openbare ruimte.
  • Materieel en middelen beheren: Je bent verantwoordelijk voor het gebruik van materiaal en materieel binnen het team.
  • Contact met inwoners: Je staat inwoners te woord en zorgt dat hun vragen op de juiste plek terechtkomen. In voorkomende gevallen beantwoord je ze zelf.
  • Vervanging en flexibiliteit: Je vervangt collega-coördinatoren of toezichthouders bij afwezigheid en neemt deel aan de storingsdienst en gladheidsbestrijding in de avond of het weekend.
  • Samenwerken en meedenken: Je werkt samen met collega’s binnen en buiten het team en denkt mee over hoe de leefomgeving nóg beter kan worden onderhouden.

Dit is wat je meebrengt

In deze functie werk je met inzet en verantwoordelijkheidsgevoel aan een schone, veilige en verzorgde leefomgeving in de gemeenten Alphen-Chaam en Baarle-Nassau. Je stuurt dagelijks een team aan dat verantwoordelijk is voor het beheer en onderhoud van de buitenruimte. Je bent zichtbaar in het werkgebied, aanspreekbaar voor inwoners en een betrouwbare collega binnen het team. Samenwerken, zelfstandig werken én flexibel zijn: dat is voor jou vanzelfsprekend.

Daarnaast vinden we het fijn als je:
  • Beschikt over mbo+ werk- en denkniveau;
  • Deskundig bent op het groene of civiele vakgebied door opleiding en relevante werkervaring;
  • Een aantal jaren ervaring hebt in een vergelijkbare functie;
  • In het bezit bent van een VCA-certificaat en rijbewijs B-E.
  • Uitstekend in staat bent om medewerkers aan te sturen en te motiveren;
  • Overtuigingskracht hebt en uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Overzicht kunt houden op het totale werkpakket;
  • Goed kunt samenwerken met collega’s en andere gemeentelijke diensten;
  • Betrokken, service- en resultaatgericht bent in je werk.


Kun je niet achter al deze punten een vinkje zetten? Geen zorgen. Solliciteer gewoon. Samen ontdekken we wat we kunnen doen.

Waarom werken bij ABG-Gemeenten?

Omdat het een unieke organisatie is. Wij ondersteunen 3 gemeenten. Samen met de 3 gemeentebesturen zorgen wij dat onze producten en diensten zijn afgestemd op de behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen. Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving.

Je werkt veel samen met andere afdelingen en collega’s in een organisatie die volop in ontwikkeling is. Iedereen die je nodig hebt, is bereikbaar en benaderbaar.

Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid, daarom vragen we van iedere collega een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Ook leg je een ambtseed of belofte af als je bij ons in dienst bent.

Is dit helemaal jouw werk?

Fijn! Afhankelijk van je opleiding en ervaring bieden wij jou een bruto salaris tussen de € 3.113,- en € 4.383,- per maand bij een fulltime dienstverband. (Per 1 oktober zal het maximale salaris stijgen naar € 4.464,- in verband met een CAO stijging). Dat is het maximum in salarisschaal 8. Samen met jou bepalen we wanneer je begint. Naast je salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget van maar liefst 20,45%. Hiermee kan je sparen of extra verlof kopen. Je kunt het ook laten uitbetalen op een door jouw gekozen moment. Aan jou de keuze! Wij bieden je een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als we allebei tevreden zijn, gaat dat over in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Wat mag je nog meer verwachten?
  • Elke maandag vers fruit op onze locaties;
  • Een uitgebreid aanbod in secundaire arbeidsvoorwaarden (fietsleaseregeling, korting op sportabonnement of gezond eten);
  • Een goede werk-privé balans met flexibele werktijden;
  • Voldoende ruimte voor je persoonlijke en professionele ontwikkeling;
  • Een goede pensioenregeling via het ABP;
  • Een actieve personeelsvereniging die elke maand wat organiseert;
  • Een omgeving waarin ontwikkelen en leren centraal staan;
  • Heel veel nieuwe en leuke collega’s!

Dit wordt helemaal jouw afdeling!

45 medewerkers. Zoveel zijn er bij de Buitendienst. Vier daarvan zijn jouw directe collega’s en 20 medewerkers vallen onder het cluster waar je werkzaam bent, het gebiedsteam Alphen-Chaam/Baarle-Nassau. Naast dit team is er ook een gebiedsteam Gilze en Rijen en een ABG-team.

De werkzaamheden van de buitendienst zijn gericht op het dagelijks beheer van groen, civiel en afval, zodat de inwoners kunnen genieten van een prettige en schone omgeving. Service en kwaliteit staan hierbij voorop. De Buitendienst is verantwoordelijk voor de afhandeling van alle meldingen over de openbare ruimte en is daarbij het visitekaartje van de gemeenten door hoge kwaliteit van dienstverlening en professionele klantcontacten. Daarnaast is het team verantwoordelijk voor de storingsdienst (avond- en weekendrooster) en de gladheidsbestrijding.

Iedereen voelt zich verantwoordelijk voor de resultaten. We zijn flexibel en denken graag in mogelijkheden.

Wacht niet te lang!

Solliciteer vandaag nog. Onze vacature staat uit tot en met 30 september 2025. Stuur je motivatiebrief en CV in via de sollicitatieknop.

Datum sollicitatiegesprekken

Zet onderstaande datums alvast vast in je agenda. Mochten wij je uitnodigen voor een gesprek dan zullen we je voor een van de onderstaande data uitnodigen.

Sollicitatiegesprek 1: 06-10-2025
Sollicitatiegesprek 2: 09-10-2025

Heb je nog vragen?

Wil je meer weten of heb je vragen over de functie? Bel gerust met Berry Tak, Teamleider buitendienst. Het telefoonnummer is 0641118320 of stuur een mail naar berrytak@abg.nl.

Wil je meer informatie over het sollicitatieproces? Bel dan met onze HR-adviseur, Jesca Heijker. Het telefoonnummer is +31624820004 of stuur een mail naar jescaheijker@abg.nl.

Delen? Graag!

Is dit toch niet jouw nieuwe job? Maar ken je iemand bij wie deze vacature op het lijf geschreven is?
Doe ons en die persoon dan een enorm plezier en deel deze vacature. Alvast bedankt!

Meer vacatures

Allround medewerker buitendienst (36 uur)

36 uur per week,
max. € 3.436
Als allround medewerker buitendienst werk je mee aan een schone, veilige en verzorgde gemeente. Of je nu affiniteit hebt met groen, bestrating of het oplossen van meldingen in de wijk, jouw inzet maakt het verschil in de leefomgeving van gemeente Alpen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Je krijgt een warm welkom in een betrokken team en gaat aan de slag met uiteenlopende werkzaamheden: van het onderhouden van plantsoenen tot het vervangen van verkeersborden of het opruimen van zwerfafval. Ben jij graag buiten aan het werk en steek je graag de handen uit de mouwen? Dan is dit jouw kans.

Teamleider HR, AJZ & Bestuursadvisering (36 uur)

36 uur per week,
max. €7.128
Als Teamleider binnen de afdeling IA&O geef je leiding aan de teams HR, Algemene Juridische Zaken (AJZ) en Bestuurs- en Directieadvisering (BDA). Naast de reguliere aansturing ligt er de komende periode een belangrijke uitdaging rondom de organisatieontwikkeling en de nieuwe huisvesting van de ABG-organisatie. Kortom: een afwisselende functie waarin jij het verschil kunt maken.

Ben jij een verbindende en resultaatgerichte leider met een brede blik op HR, juridische zaken en bestuursadvisering? Wil jij bijdragen aan een toekomstgerichte en betrouwbare overheid? Dan zijn wij op zoek naar jou!