Samenvatting
Je bent de verbindende schakel tussen bestuur, beleid en regio. Jij zorgt ervoor dat onze drie gemeenten, Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen, strategisch en goed geïnformeerd deelnemen aan regionale samenwerkingen. Je verbindt bestuurlijke belangen met beleidsinhoud en zorgt dat de ABG-organisatie goed gepositioneerd is binnen het regionale netwerk en samenwerking.
Hoe zorg jij ervoor dat bestuurlijke samenwerking écht impact maakt in de regio? Ben jij die strategische verbinder die moeiteloos schakelt tussen beleid, bestuur en netwerken? Lees dan snel verder!
ABG-organisatie. Helemaal jouw werk
Je werkt in het hart van de ABG-organisatie en bent hét aanspreekpunt en de adviseur voor colleges en gemeentesecretarissen over hun rol en positie binnen de regionale samenwerking. Dit is wat je concreet gaat doen:
Dit is wat je meebrengt:
Jij bent een adviseur die proactief contacten zoekt met collega’s, zoals beleidsadviseurs, bestuursadviseurs en colleges. Daarnaast neem jij het voortouw om samen met hen te bouwen aan de rol van de ABG-organisatie als samenwerkingspartner in de regio.
Daarnaast vinden we het fijn als je:
Kun je niet achter al deze punten een vinkje zetten? Geen zorg. Solliciteer gewoon. Samen ontdekken we wat we kunnen doen!
Waarom werken bij ABG-gemeenten?
Omdat het een unieke organisatie is. Wij ondersteunen drie gemeenten. Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij dat onze producten en diensten zijn afgestemd op de behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen. Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving.
Je werkt veel samen met andere afdelingen en collega’s in een platte en informele organisatie die volop in ontwikkeling is. Iedereen die je nodig hebt, is bereikbaar en benaderbaar.
Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid, daarom vragen we van iedere collega een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Ook leg je een ambtseed of belofte af als je bij ons in dienst bent.
Is dit helemaal jouw werk?
Fijn! Afhankelijk van je opleiding en ervaring bieden we je een salaris van maximaal € 6.193,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband per week. Dat is het maximum van salarisschaal 11. Samen met jou bepalen we wanneer je begint.
Naast je salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget van maar liefst 20,45%.
Hiermee kan je sparen of extra verlof kopen. Je kunt het ook laten uitbetalen op een door jouw gekozen moment. Aan jou de keuze!
Wij bieden je een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar. Als we allebei tevreden zijn, gaat dat over in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Wat mag je nog meer verwachten?
Dit wordt helemaal jouw afdeling!
Je valt onder de afdeling Intern advies & ondersteuning en het team Bestuur & Directieadvisering. In het team Bestuur & Directieadvisering werken in totaal acht medewerkers, dit is jouw thuisbasis. Je werkt vooral veel samen met collega’s uit het ruimtelijke en fysieke domein en bent daarbij de verbindende schakel.
Wacht niet te lang!
Solliciteer vandaag nog. In verband met de vakantieperiode nemen we iets meer tijd voor de selectie. Toch starten we direct met uitnodigen zodra we een passende reactie ontvangen. Wil je kans maken? Reageer dan snel.
De vacature sluit uiterlijk op 29 augustus 2025. Bij het vinden van een geschikte kandidaat kan de vacature eerder worden gesloten. Stuur je motivatiebrief en CV in via de sollicitatieknop en geef hierin ook jouw vakantieperiode aan.
Heb je nog vragen?
Wil je meer weten of heb je vragen over de functie? Bel gerust met senior bestuursadviseur Erwin Guijt via 06-14766748. Wil je meer informatie over het sollicitatieproces? Bel dan werving- en selectieadviseur Jesca Heijker via telefoonnummer 06-24820004 of mail haar via jescaheijker@abg.nl.
Delen? Graag!
Is dit toch niet jouw nieuw job? Maar ken je iemand bij wie deze vacature op het lijf geschreven is? Doe ons en die persoon dan een enorm plezier en deel deze vacature. Alvast bedankt!