Medewerker Belastingen Afvalstoffenheffing en Rioolheffing (tijdelijke functie)

24 uur per week,
max. € 3.831,00
(Schaal 07)

Samenvatting

### van water tot afval en het contact met de burger

ABG Organisatie

Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving. Je doet het voor de bewoners van niet minder dan drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Het werken voor drie gemeenten biedt veel kansen én uitdagingen. Iedereen die je nodig hebt is bereikbaar en benaderbaar en dat verwachten we ook van jou. Binnen de ABG-organisatie nodigen we je uit om mee te denken, je verantwoordelijkheid te nemen en af en toe een tikkeltje eigenwijs te zijn.

ABG-gemeenten. Helemaal jouw werk!

In deze tijdelijke functie wissel je administratieve taken af met contact met collega’s en inwoners van de gemeenten.
  • Je verzorgt de administratie voor zowel afvalstoffenheffing als rioolheffing.
  • Je lost uitval op na het inlezen van bestanden door Brabant Water.
  • Je bent telefonisch bereikbaar voor vragen van burgers over de afrekeningen voor afval en rioolheffing.
  • Je beantwoordt mail van burgers en bedrijven.
  • Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van de werkzaamheden volgens de verordeningen afvalstoffenheffing en rioolheffing.
  • Je neemt vanuit je expertise deel aan overleggen (in- en extern) en werkgroepen.


We zijn op zoek naar een collega die accuraat is en iemand die helder en transparant met respect communiceert naar de burger en collega’s over het systeem en het proces. Inwoners bellen jou namelijk als ze vragen hebben over afvalstoffenheffing en rioolheffing.

Deze functie mag je invullen tot 1-7-2026.

Dit is wat je meebrengt

—Je hebt ervaring in een soortgelijke functie óf je hebt jouw mbo+/hbo opleiding afgerond en bent geïnteresseerd in het belastingsysteem;—
  • Je bent assertief en alert: je weet wat je wil en gaat hiervoor.
  • Wil je jezelf bijvoorbeeld ontwikkelen en doorgroeien? Wij denken met je mee!
  • Je werkt secuur en hebt oog voor detail, dat is belangrijk bij de administratieve afhandeling;
  • Je weet jezelf goed te verwoorden, schriftelijk en mondeling;
  • Je bent een teamplayer.

Waarom werken bij ABG-Gemeenten?

Wij zijn een organisatie die maar liefst werkt voor drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Hiermee onderscheiden we ons in de markt; één ambtelijke organisatie waaronder de drie gemeenten zelfstandig blijven. Dat brengt een extra dynamiek met zich mee! Het werken voor drie gemeenten biedt veel kansen én uitdagingen.

Als je bij ons aan de slag gaat, krijg je ongeveer 400 collega’s. In onze organisatie is iedereen die je nodig hebt bereikbaar en benaderbaar. Binnen de ABG-organisatie nodigen we je uit om mee te denken, je verantwoordelijkheid te nemen en af en toe een tikkeltje eigenwijs te zijn.

Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid, daarom vragen we van iedere collega een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Ook leg je een ambtseed of belofte af als je bij ons in dienst bent.

Is dit helemaal jouw werk?

Dit is wat je van ons kunt verwachten:
  • Een bruto maandsalaris in de range van € 2.700,00 tot € 3.831,00 op basis van 36 uur per week (schaal 7). Deze functie is beschikbaar voor 24 uur per week;
  • Je krijgt een keuzebudget van 20,45% over jouw salaris, wat je kunt besteden aan opleidingen, extra vakantiedagen of uit kunt laten uitbetalen;
  • Vijf weken vakantie en je kunt vier weken bijkopen van jouw budget, dus in totaal kun je 9 weken vakantie opnemen;
  • Bij ABG werken we hybride maar voelen we ons niet alleen. We combineren werken op kantoor en vanuit huis zo optimaal mogelijk;
  • Laptop, telefoon en goede inrichting van je werkplek;
  • Goede pensioenregeling bij het ABP.

Dit wordt helemaal jouw afdeling!

Laten we inzoomen op de afdeling waar jij komt te werken: in het team Informatiebeheer binnen de afdeling Informatie, Innovatie en ICT.
Je werkt samen met 22 collega’s in dit cluster en het team is vastbesloten om te groeien met elkaar. Elke dinsdag werk je met z’n allen op kantoor, die dag begin je met een kop koffie, lekker informeel. Op deze manier ben je van elkaar op de hoogte, leer je van elkaar én leer je elkaar kennen. Alles voor de verbinding!

Wacht niet te lang!

Kom je graag een kopje koffie met ons drinken? Wacht dan niet te lang met solliciteren, deze vacature staat uit **tot en met 10 juni.** Je kunt reageren door jouw cv en motivatiebrief achter te laten via onderstaande sollicitatiebutton.

De vacature in- en extern tegelijkertijd opengesteld.

Is dit toch niet jouw nieuwe job, maar ken je iemand bij wie deze vacature op het lijf geschreven is? Doe ons en die persoon dan een enorm plezier en deel deze vacature. Alvast bedankt!

Datum sollicitatiegesprekken

Zet onderstaande datums alvast vast in je agenda. Mochten wij je uitnodigen voor een gesprek dan zullen we je voor een van de onderstaande data uitnodigen.

Sollicitatiegesprek 1: 17-06-2025
Sollicitatiegesprek 2: 19-06-2025

Heb je nog vragen?

Wil je meer weten of heb je vragen over de functie? Bel gerust met Jeroen van Beers, Coordinator basisregistratie en belastingen. Het telefoonnummer is 06-15488285 of stuur een mail naar jeroenvanbeers@abg.nl.

Wil je meer informatie over het sollicitatieproces? Bel dan met onze HR-adviseur, Ellen Wouters. Het telefoonnummer is +31614383782 of stuur een mail naar ellenwouters@abg.nl.

Delen? Graag!

Is dit toch niet jouw nieuwe job? Maar ken je iemand bij wie deze vacature op het lijf geschreven is?
Doe ons en die persoon dan een enorm plezier en deel deze vacature. Alvast bedankt!

Meer vacatures

Bestuursadviseur Grensoverschrijdende samenwerking

33 uur per week,
max. € 5.566,-
Als bestuursadviseur grensoverschrijdende samenwerking richt je je op het versterken van grensoverschrijdende samenwerking in Baarle en het ondersteunen van bestuurlijke overleggen. Je coördineert het GrensInfoPunt Baarle, onderhoudt (internationale) contacten en organiseert bijeenkomsten. Daarnaast zorg je voor zichtbaarheid, rapportage en een gezonde financiering van het GIP.

Vakspecialist Burgerzaken Backoffice

36 uur per week,
max. € 4.297,-
Wij zijn op zoek naar een all round medewerker Burgerzaken. Ben jij dé kenner van specialistische taken voor Burgerzaken? En sta jij burgers vriendelijk en doeltreffend te woord? Kom dan ons team Burgerzaken versterken!

Wmo Consulent

28 uur per week,
max. € 3.742,-
Van een (keukentafel)gesprek tot het uitwerken van de beschikking – jij zet je in om écht het verschil te maken voor de inwoners van de ABG-gemeenten t.w. Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Krijg jij energie van betekenisvol werk? Dan zijn wij op zoek naar jou!