Werving- en Selectiespecialist

32 uur per week,
max. € 4.811,00
(Schaal 09)

Samenvatting

Als onze werving- en selectiespecialist match je talent met de juiste baan. Dit omvat het schrijven van vacatures, het voeren van sollicitatiegesprekken, netwerken en adviseren over jouw vakgebied! Het doel? De perfecte match voor langdurig succes!

Heb jij ambitie om jezelf en ons verder te professionaliseren? Lees dan snel verder!

ABG Organisatie

Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving. Je doet het voor de bewoners van niet minder dan drie gemeenten: Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Het werken voor drie gemeenten biedt veel kansen én uitdagingen. Iedereen die je nodig hebt is bereikbaar en benaderbaar en dat verwachten we ook van jou. Binnen de ABG-organisatie nodigen we je uit om mee te denken, je verantwoordelijkheid te nemen en af en toe een tikkeltje eigenwijs te zijn.

ABG-gemeenten. Helemaal jouw werk!

Je komt te werken in een dynamische omgeving waarin jouw expertise en creativiteit volop de ruimte krijgen. Dit is wat je concreet gaat doen:
  • Vacaturebeheer: samen met de verantwoordelijke managers stel je aantrekkelijke  vacatureteksten op en publiceert deze op onze (interne en externe) kanalen.
  • Procesbegeleiding: het beoordelen van cv’s, het uitnodigen en afwijzen van kandidaten, het plannen van sollicitatiegesprekken, actief meedoen met selectiegesprekken tot en met het voeren van arbeidsvoorwaardengesprekken.
  • Onboarding: Je zorgt voor een soepele indiensttreding waarin jij samen met de  leidinggevenden een inwerkprogramma opstelt voor onze nieuwe collega’s.
  • Netwerken: je onderhoudt contact met bureaus/ opleidingsinstituten/ mobiliteitscentrum en Flex West-Brabant. Daarnaast vind je het ook leuk om naar bijeenkomsten te gaan en houdt je je collega’s op de hoogte van belangrijke updates.
  • Rapporteren: Je draagt zorg voor de periodieke rapportage en evaluatie in-, door- en uitstroom.

Dit is wat je meebrengt

Als onze nieuwe collega ben je resultaatgericht. Je bereikt resultaten door samen te werken maar kan ook zelfstandig goed aan de slag. Met een flinke portie overtuiging weet je zowel mondeling als schriftelijk je boodschap duidelijk over te brengen. Verder durf je creativiteit te combineren met een pragmatische aanpak. Hierdoor schrijf jij o.a. fantastische teksten waarmee we ons doelpubliek bereiken!

Daarnaast vinden we het fijn als je;
  • een afgeronde hbo-opleiding en relevante werkervaring hebt;
  • actuele kennis hebt van de arbeidsmarkt en recruitmentontwikkelingen;
  • goed kunt plannen en organiseren;
  • handig bent met systemen: kennis van AFAS is een pré;
  • een breed netwerk hebt dat je voor ons kunt inzetten;
  • beschikbaar bent op vrijdag.


_Kun je niet achter al deze punten een vinkje zetten? Geen zorg. Solliciteer gewoon. Samen ontdekken we wat we kunnen doen._

Waarom werken bij ABG-Gemeenten?

Omdat het een unieke organisatie is. Wij ondersteunen drie gemeenten. Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij dat onze producten en diensten zijn afgestemd op de behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen. Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving.

Je werkt veel samen met andere afdelingen en collega’s in een platte en informele organisatie die volop in ontwikkeling is. Iedereen die je nodig hebt, is bereikbaar en benaderbaar.

Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid, daarom vragen we van iedere collega een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Ook leg je een ambtseed of belofte af als je bij ons in dienst bent.

Is dit helemaal jouw werk?

Fijn! Afhankelijk van je opleiding en ervaring bieden wij jou een salaris van maximaal € 4.811,00 bruto per maand bij een fulltime dienstverband. Dat is het maximum in salarisschaal 9. Samen met jou bepalen we wanneer je begint.

Naast je salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget van maar liefst 20,45%. Hiermee kan je sparen of extra verlof kopen. Je kunt het ook laten uitbetalen op een door jouw gekozen moment. Aan jou de keuze!
Wij bieden je een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar. Als we allebei tevreden zijn, gaat dat over in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Wat mag je nog meer verwachten?
  • Elke maandag vers fruit op onze locaties;
  • Een laptop en telefoon om mee te werken;
  • Een uitgebreid aanbod in secundaire arbeidsvoorwaarden (fietsleaseregeling, korting op sportabonnement of gezond eten);
  • Een goede werk-privé balans met flexibele werktijden;
  • Optie voor thuiswerkvoorzieningen;
  • Voldoende ruimte voor je persoonlijke en professionele ontwikkeling;
  • Een goede pensioenregeling via het ABP;
  • Een actieve personeelsvereniging die elke maand wat organiseert;
  • Een omgeving waarin ontwikkelen en leren centraal staan;
  • Heel veel nieuwe en leuke collega’s!

Dit wordt helemaal jouw afdeling!

Stap binnen in ons team van 7 HR-collega’s met verschillende expertises. Ons team bestaat momenteel uit 3 HR-adviseurs, 2 medewerkers salarisadministratie, 1 medewerker rechtspositie en 1 interim HR-beleidsadviseur. Met onze mix van persoonlijkheden en expertises vormen wij een team waar ondersteuning voorop staat.

Wij delen graag onze ervaring en dat verwachten we natuurlijk ook van jou. Je gaat je werkzaamheden uitvoeren op onze locaties in Rijen en Baarle-Nassau. Ook zijn er mogelijkheden om vanuit huis te werken.

Wacht niet te lang!

Onze vacature staat uit tot en met 28 april 2025. De deur staat voor je open, welkom!

Solliciteren kan door op deze pagina je CV en motivatie te uploaden.

Datum sollicitatiegesprekken

Zet onderstaande datums alvast vast in je agenda. Mochten wij je uitnodigen voor een gesprek dan zullen we je voor een van de onderstaande data uitnodigen.

Sollicitatiegesprek 1: 13-05-2025
Sollicitatiegesprek 2: 14-05-2025

Heb je nog vragen?

Wil je meer weten of heb je vragen over de functie? Bel gerust met Tienke Kruijt, Manager IA&O. Het telefoonnummer is 06 18764678 of stuur een mail naar tienkekruyt@abg.nl.

Wil je meer informatie over het sollicitatieproces? Bel dan met onze HR-adviseur, Floor Jansens. Het telefoonnummer is 0639492036 of stuur een mail naar FloorJansens@abg.nl.

Delen? Graag!

Is dit toch niet jouw nieuwe job? Maar ken je iemand bij wie deze vacature op het lijf geschreven is?
Doe ons en die persoon dan een enorm plezier en deel deze vacature. Alvast bedankt!

Meer vacatures

Medewerker sociaal team

24 uur per week,
max. € 3.542
Samenwerken aan complexe (jeugd)casuïstiek in een ontzettend leuk team!

Klinkt dit als iets wat jij leuk vindt? Dan is dit jouw kans om te schitteren in de wereld van het sociale domein. In deze functie ben jij de regisseur die complexe hulpvragen van inwoners in goede banen leidt.

Afdelings- en programma ondersteuner

36 uur per week,
max. € 3.831,-
Voor het team Duurzaamheid zoeken we een afdelings- en programmaondersteuner, een administratieve en secretariële duizendpoot. Voel jij je thuis in een dynamisch team dat in ontwikkeling is en houd je ervan om veel verschillende ballen in de lucht te houden? Dan zijn we op zoek naar jou!

Allround medewerker buitendienst

36 uur per week,
max. € 3.369,–
Heb jij hart voor onze openbare ruimte en kom jij ons team versterken? Wij zoeken namelijk een allround medewerker buitendienst vól energie! Hoe wil jij bijdragen aan de leefbaarheid in de openbare ruimte binnen onze gemeenten?