Ben jij degene die (tijdelijk) onze online communicatie versterkt?
ABG-gemeenten helemaal jouw werk
Dit ga jij doen als onze tijdelijke Online Communicatieadviseur:
• Je bent een kenner én doener op het terrein van online communicatie
• Online communicatie is je tweede natuur: je bent thuis in CMS-en, social media, handig met Canva en film
• Je hebt een vlotte pen, waarbij je makkelijk je schrijfstijl aanpast aan je doelgroep en het kanaal dat je inzet
• Heldere, begrijpelijk taal is voor jou vanzelfsprekend
• Je weet onze inwoners te bereiken via online berichtgeving en dit bereik aan te tonen met onderzoek, statistiek en analyse
• Je doorloopt samen met collega’s uit de vakafdelingen per thema de klantreis: van product tot begrijpelijke en toegankelijke content
• Je brengt advies uit aan collega’s en bestuur over kanaalkeuze, een optimale middelenmix en online communicatiebeleid
• Je kent de vereisten rond digi toegankelijkheid (WCAG 2.2) en andere wetgeving op het vlak van online communicatie en dienstverlening
• Je houdt de online ontwikkelingen bij en deelt je kennis met collega’s
• Je bent gericht op innovatie en ontwikkeling, werkt resultaatgericht en weet anderen mee te nemen in je advies en oplossingen
Dit is wat je meebrengt
• Minimaal 3 jaar kennis en ervaring op het vlak van online communicatie: je beheert met gemak CMS-en (Typo 3 is een pré), SEO, social media (Spotler) én je bent webredacteur. Ook heb je ervaring met Canva.
• Je hebt ervaring met het adviseren van collega’s op het gebied van digitale toegankelijkheid en kunt goed uitleggen wat wel en niet kan en mag op dit gebied. Ook weet je hoe je documenten controleert op digi toegankelijkheid d.m.v. Adobe Pro en online tools.
• Een hbo-opleiding communicatie, marketingcommunicatie, online media of vergelijkbaar.
• Gemeentelijke ervaring is een pré.
Wat bieden we jou?
• Een mooie opdracht voor 24 uur per week. Start half januari
• Een tijdelijke opdracht voor minimaal 6 maanden met kans op verlenging.
• Flexibele werktijden en hybride werken
• Een betrokken en professioneel team
• Laptop en mobiele telefoon
Waarom deze opdracht bij ABG-gemeenten?
Omdat het een unieke organisatie is. Wij ondersteunen 3 gemeenten. Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij dat onze producten en diensten zijn afgestemd op de behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen. Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving. Je werkt veel samen met andere afdelingen en collega’s in een platte en informele organisatie die volop in ontwikkeling is. Je komt terecht in een team waarin de teamleden hun kennis, ervaring en plezier in hun werk graag met jou delen. En dat verwachten we natuurlijk ook van jou.
Dit wordt helemaal jouw afdeling
Bij het team Klantcommunicatie werken nog 2 andere online communicatieadviseurs, 3 allround klantcommunicatieadviseurs, 1 klantcommunicatiemedewerker en coördinator. Je werkt veel samen met de andere teams binnen de afdeling Dienstverlening: Klantcontactcentrum en Burgerzaken én daarbuiten. Jouw standplaats is Rijen. Je werkt hybride.
Is dit helemaal jouw werk?
Reageren kan tot en met 30 november 2024. Stuur je cv en motivatie naar vacatures@abg.nl.
Heb je nog vragen?
Wil je meer weten of heb je vragen over de functie? Bel gerust met Anne-Marie de Groot-Honcoop. (Teamcoördinator Klantcommunicatie). Haar telefoonnummer is 06 207 838 83 of mail via anne-mariehoncoop@abg.nl.
Delen? Graag!
Is dit toch niet jouw nieuwe job? Maar ken je iemand bij wie deze tijdelijke vacature op het lijf geschreven is? Doe ons en die persoon dan een enorm plezier en deel deze vacature. Alvast bedankt!